تحویل آپارتمان پیش فروش + راهکارهای تحویل به‌موقع

تحویل آپارتمان پیش فروش

تحویل ملک در قرارداد پیش‌فروش آپارتمان چگونه انجام می‌شود؟ برای این‌که آپارتمان پیش‌خریدشده را در زمان مقرر تحویل بگیرید، باید چه اقداماتی انجام دهید؟ آیا می‌توانید از پیش‌فروشنده بابت تحویل به‌موقع آپارتمان تضمین بگیرید؟ زمان تحویل چه تاثیری بر نحوه پرداخت اقساط پیش‌فروش آپارتمان دارد؟ برای آشنایی با زوایای مختلف تحویل آپارتمان پیش فروش، با گروه ساختمانی ایرابن همراه باشید و با آگاهی قرارداد پیش‌فروشتان را امضا کنید.

تحویل آپارتمان پیش‌فروش‌شده چقدر طول می‌کشد؟

زمان تحویل آپارتمان پیش‌فروش‌شده به عواملی از قبیل ویژگی‌های پروژه، تخصص و توانمندی‌های پیش‌فروشنده و هم‌چنین پایبندی پیش‌خریداران به انجام تعهداتشان بستگی دارد.

بسته به این‌که وسعت پروژه چقدر است و پیش‌فروشنده چقدر در اجرای پروژه مورد نظر تخصص و تجربه دارد، می‌توانید با بررسی تجربیات پیش‌فروشنده در انجام پروژه‌های گذشته، زمان تحویل را تا حدی تخمین بزنید.

با تحقیق در مورد زمان آماده‌سازی پروژه‌های قبلی پیش‌فروشنده که ویژگی‌هایی مشابه با پروژه حال حاضر او دارد، هم می‌توانید زمانی که پیش‌فروشنده مورد نظر صرف ساخت و ساز آپارتمان‌های قبلی خود کرده است، به‌دست آورید و هم می‌توانید از  پایبندی او به انجام تعهداتش در مورد تحویل آپارتمان به پیش‌خریداران قبلی مطلع شوید.

با توجه به زمان تخمینی اجرای پروژه از جانب پیش‌فروشنده و زمان تحویل مورد انتظارتان و هم‌چنین با در نظر گرفتن تخصص و تعهد پیش‌فروشنده، باید قراردادی را امضا کنید که اطمینان کافی را در مورد تحویل آپارتمان پیش‌فروش‌شده بر اساس این قرارداد به‌دست آورده باشید.

چگونه زمان تحویل آپارتمان را در قرارداد تعیین کنید؟

بعد از آن‌که در مورد زمان تحویل آپارتمان پیش ‌فروش ‌شده با طرف پیش‌فروشنده به توافق رسیدید، باید زمان‌بندی دقیق اجرای مراحل مختلف پروژه و نیز زمان تحویل آپارتمان را در متن قرارداد تعیین کنید.

با تعیین زمان‌بندی مراحل مختلف اجرای پروژه، در صورت تاخیر پیش‌فروشنده نسبت به انجام تعهداتش در هر مرحله از ساخت و ساز، با انجام اقدامات مقتضی مانند تعیین خسارت تاخیر، مانع آن می‌شوید که تاخیرات پیش‌فروشنده روی هم انباشته شود و او زمان تحویل آپارتمان پیش ‌فروش ‌شده را به تاخیر بیندازد.

مشاوره رایگان انعقاد قرارداد پیش خرید آپارتمان

 

فرایند تحویل ملک در پیش فروش آپارتمان به چه صورت است؟

بر اساس ساز و کاری که برای انجام تعهدات هر کدام از طرفین قرارداد مورد توافق قرار می‌گیرد، می‌توان فرایند تحویل آپارتمان پیش‌فروش‌شده را تعیین کرد.

قرارداد دوطرفه است و پایبندی هر دو طرف به انجام تعهداتشان موجب تحقیق یافتن مفاد قرارداد می‌شود و اگر هر دو طرف وظایفاشان را به‌درستی و در زمان تعیین‌شده به انجام برسانند، فرایند تحویل آپارتمان بر اساس قرارداد انجام خواهد شد.

تحویل آپارتمان پیش فروش

در قرارداد علی‌الحساب پیش‌فروش، مبلغ آپارتمان را در چندین قسط در طول اجرای پروژه به پیش‌فروشنده پرداخت می‌کنید و آپارتمان را در موعد مقرر تحویل می‌گیرید. در این نوع قرارداد، اقساط پرداختی می‌تواند به‌صورت متغیر تعیین شود و در صورت افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، شما به پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌ها متعهد شوید.

در قرارداد قطعی پیش‌فروش، کل مبلغ آپارتمان را به‌صورت یک‌جا به پیش‌فروشنده پرداخت می‌کنید و پیش‌فروشنده متعهد می‌شود که آپارتمان مورد نظر را در موعد تعیین‌شده تحویل دهد.

این قرارداد معمولا زمانی منعقد می‌شود که ساخت و ساز آپارتمان در مراحل نهایی قرار دارد و پیش‌فروشنده مطمئن است که آپارتمان طی چند ماه آینده آماده تحویل می‌شود.

تاثیر پرداخت اقساط بر زمان تحویل آپارتمان پیش فروش شده

همان‌طور که اشاره شد، اگر هر کدام از طرفین به انجام تعهدات خود پایبند نباشند، ممکن است فرایند تحویل آپارتمان با تاخیر مواجه شود. نمی‌توانید در پرداخت اقساط پیش‌خرید تاخیر کنید و انتظار داشته باشید که آپارتمان موضوع قرارداد را در موعد مقرر تحویل بگیرید.

یکی از مشکلاتی که در قراردادهای پیش‌فروش آپارتمان رخ می‌دهد و زمان تحویل آپارتمان پیش ‌فروش ‌شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد این است که پیش‌فروشنده مبالغ اقساط بیشتری را نسبت به مبالغ توافق‌شده از پیش‌خریدار مطالبه می‌کند.

برای این‌که با چنین مشکلاتی مواجه نشوید یا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوانید آن‌ها را حل و فصل کنید، باید قراردادی دقیق، هوشمندانه و آینده‌نگرانه را تنظیم کنید.

با پیش‌بینی وقوع مشکلات احتمالی در طول اجرای قرارداد و ارائه راهکارهای مناسب در متن قرارداد، میزان غافلگیری خود در صورت وقوع شرایط مختلف را کاهش می‌دهید. با پیش‌بینی افزایش هزینه‌های ساخت و ساز باید راهکاری مناسب را برای پرداخت اقساط در نظر بگیرید تا با مشکل مطالبه مبالغ خارج از قرارداد از سوی پیش‌فروشنده مواجه نشوید.

تعداد، مبالغ و زمان پرداخت اقساط ارتباطی مستقیم با قیمت آپارتمان موضوع قرارداد دارد. در واقع با تغییر هر کدام از این پارامترهای اقساط، هزینه‌ای که برای پیش‌خرید آپارتمان پرداخت می‌کنید، افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. دلیل این تاثیر، کاهش ارزش پول در طول زمان است.

بنابراین برای تعیین ساز و کار پرداخت اقساط قرارداد پیش‌فروش باید زمان کافی را صرف کنید و نیز وقوع شرایط مختلف موثر بر قیمت آپارتمان و تاثیر آن بر اقساط پرداختی را در نظر بگیرید و راهکار مناسب را در قرارداد تعیین کنید.

اگر ساز و کار پرداخت اقساط را به‌صورت دقیق و شفاف در متن قرارداد ثبت کنید، به پیش‌فروشنده اجازه نمی‌دهید که مبلغی را خارج از متن توافق‌شده از شما مطالبه کند. هم‌چنین در برابر مطالبه مبالغ خارج از تعهد پیش‌فروشنده می‌توانید اقدامات لازم را طبق قرارداد به انجام برسانید.

تعیین حق فسخ قرارداد یکی از اقداماتی است که می‌توانید در صورت عدم پایبندی پیش‌فروشنده به انجام تعهداتش، در متن قرارداد برای خود قائل شوید.

یکی از شیوه‌های مناسب پرداخت اقساط در قرارداد پیش‌فروش ساختمان، پرداخت اقساط بر اساس پیشرفت پروژه است. در این روش، در هر مرحله از ساخت و ساز، مبلغی متناسب با هزینه‌های مورد نیاز برای انجام آن مرحله را به پیش‌فروشنده پرداخت می‌کنید و قسط بعدی را زمانی پرداخت می‌کنید که مرحله قبلی به‌صورت کامل پایان یافته باشد.

بیشتر بخوانید: «نحوه پرداخت پول در پیش فروش آپارتمان»

 

چگونه برای تحویل به‌موقع آپارتمان از پیش‌فروشنده تضمین بگیرید؟

تاخیر در تحویل آپارتمان پیش ‌فروش ‌شده یکی از دغدغه‌هایی است که با در نظر گرفتن راهکارهایی در قرارداد می‌توانید این دغدغه‌ها را کمتر کنید. گرفتن تضمین از پیش‌فروشنده بابت تحویل به‌موقع آپارتمان موضوع قرارداد یکی از این راهکارهاست که احتمال پایبندی پیش‌فروشنده به انجام این تعهدش را افزایش می‌دهد.

بر اساس این تضمین، با تعیین وثیقه ضمانت معتبر، در صورت تاخیر پیش‌فروشنده در تحویل آپارتمان، او را به پرداخت خسارت ملزم می‌کنید.

تحویل ملک در قرارداد پیش فروش آپارتمان

تعیین روش پرداخت خسارت روزانه یکی از روش‌های مناسب برای تعیین خسارت تاخیر در تحویل آپارتمان است. در این روش، در ازای هر روز تاخیر پیش فروشنده در تحویل آپارتمان، مبلغی معین را از او دریافت می‌کنید.

حال سوال این است که مبلغ خسارت روزانه تاخیر باید چقدر باشد. تعیین خسارت روزانه برابر با اجاره روزانه آپارتمان موضوع قرارداد یکی از روش‌های معقول و منصفانه در این مورد است.

در واقع در این روش، مبلغی برابر با اجاره روزانه مستاجر فرضی در آپارتمان پیش‌فروش‌شده را به‌عنوان خسارت روزانه تاخیر دریافت می‌کنید تا به این‌صورت ضرر و زیان ناشی از تاخیر پیش‌فروشنده در تحویل آپارتمان را جبران کنید.

امکان فسخ قرارداد در صورت عدم تحویل به‌موقع آپارتمان پیش‌فروش‌شده

در نظر گرفتن امکان فسخ قرارداد یکی دیگر از راهکارها در مقابل عدم پایبندی پیش‌فروشنده به انجام تعهداتش است.

چنان‌چه در متن قرارداد شرایطی را پیش‌بینی کنید که در این شرایط بهترین راهکار برای شما فسخ قرارداد باشد، باید شرایط فسخ را به صورت دقیق در قرارداد تعیین کنید و با پیش‌فروشنده در مورد آن به توافق برسید.

عدم پایبندی پیش‌فروشنده به تحویل به‌موقع آپارتمان پیش‌فروش‌شده نیز یکی از موقعیت‌هایی است که می‌توانید آن را در متن قرارداد مورد پیش‌بینی قرار دهید و در صورت وقوع این موقعیت برای خود حق فسخ قائل شوید.

مثلا می‌توانید در قرارداد قید کنید که چنان‌چه تاخیر پیش‌فروشنده در تحویل آپارتمان موضوع قرارداد از حداکثر 20 روز بیشتر شود، به‌عنوان پیش‌خریدار حق دارید قرارداد مربوطه را فسخ کنید.

 

سخن پایانی

«تحویل آپارتمان پیش فروش ‌شده» در قرارداد پیش‌فروش آپارتمان به عوامل مختلف بستگی دارد. با تنظیم قراردادی محکم، اصولی و آینده‌نگرانه می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به تحویل آپارتمان در قرارداد پیش‌فروش پیشگیری کنید. گرفتن تضمین از پیش‌فروشنده و تعیین حق فسخ قرارداد دو مورد از اقداماتی است که می‌توانید در متن قرارداد برای افزایش پایبندی پیش‌فروشنده در تحویل به‌موقع آپارتمان در نظر بگیرید.

ممکن است سوالات بسیاری در مورد قرارداد پیش‌خرید آپارتمان در ذهن داشته باشید. می‌توانید برای گرفتن پاسخ سوالات خود از مشاوران گروه ساختمانی ایرابن کمک بگیرید. ایرابن انواع قراردادهای پیش‌فروش آپارتمان، سرمایه‌گذاری در ساخت آپارتمان، مشارکت در ساخت آپارتمان، قرارداد مدیریت پیمان و قرارداد مرمت و بازسازی ساختمان را منعقد می‌کند.

مشاوره رایگان قرارداد پیش خرید آپارتمان ایرابن

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه