مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

در قرارداد مشارکت در ساخت ایرابن، بدون سرمایه و فقط با زمینی که مالک آن هستید، صاحب آپارتمان شوید. تعداد واحدهای آپارتمان طبق قرارداد و بر اساس میزان شراکت طرفین، بین دو طرف قرارداد تقسیم می‌شود.

ویژگی‌های طرح مشارکت در ساخت ایرابن

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

قرارداد مشارکت در ساخت قراردادی است که بین مالک زمین و سازنده منعقد می‌شود و طبق این قرارداد، سازنده در زمین متعلق به مالک، ساختمان یا ساختمان‌هایی را بنا می‌کند. پس از آماده‌ شدن ساختمان، هر کدام از طرفین قرارداد بر اساس میزان سهمشان در ساختمان مورد نظر، در مالکیت آن شریک می‌شوند.

مثلا پس از تکمیل ساخت یک آپارتمان 30 واحدی بر اساس قرارداد مشارکت در ساخت، 17 واحد به سازنده و 13 واحد آپارتمانی به مالک زمین تعلق می‌گیرد.

دوری از چالش‌های ساخت و ساز، از مزایای مشارکت در ساخت آپارتمان

اگر صاحب زمینی هستید و مدتی است قصد بنا کردن ساختمانی را در آن زمین دارید، ولی نمی‌توانید هزینه ساخت و ساز را تامین کنید، مشارکت در ساخت آپارتمان قراردادی است که شما را صاحب آپارتمانی می‌کنید که به دنبال آن هستید.

هم‌چنین با انعقاد این قرارداد، نیازی نیست که درگیر چالش‌های ساخت و ساز مانند دریافت مجوزها، مراحل اداری و هم‌چنین مراحل عمرانی شوید. به این ترتیب، زمانی که در ساخت مشارکت می‌کنید، بدون این‌که غیر از زمینتان سرمایه دیگری را وارد کار کنید و با چالش‌های ساخت و ساز دست و پنجه نرم کنید، مالک آپارتمان می‌شوید.

دوری از چالش‌های ساخت و ساز - ایرابن
نظارت روی پروژه از ابتدا تا انتها - ایرابن

نظارت روی پروژه از ابتدا تا انتها

یکی از دغدغه‌های مالکین زمین برای شرکت در طرح مشارکت در ساخت، امکان نظارت آن‌ها بر مراحل ساخت و ساز است. با انعقاد این قرارداد می‌توانید روی تمامی مراحل اجرای پروژه از صفر تا صد با جزئیات نظارت داشته باشید.

بر اساس مفاد قرارداد، می‌توانید نظرات خود را در همه مراحل ساخت اعمال کنید. همان‌طور که از اسم قرارداد مشخص است، مالک و سازنده با یکدیگر شریک هستند و باید ملاحظات هر دو طرف در قرارداد و ساخت و ساز لحاظ شود.

اطمینان از کیفیت ساخت و ساز

چگونه می‌توانید از کیفیت و استحکام آپارتمانی که می‌خرید، مطمئن شوید؟ از کجا متوجه می‌شوید چه مصالحی در ساختمان به کار رفته است؟ آیا استانداردهای ایمنی در بخش‌های مختلف ساختمان رعایت شده است؟ چگونه می‌توانید با اطمینان به این سوالات پاسخ دهید؟

اگر صفر تا صد ساختمان از لحظه پی‌ریزی تا آخرین مراحل ساخت، پیش نظرتان باشد، می‌توانید مشاهده کنید که چگونه خشت خشت آپارتمانتان روی هم گذاشته شده است. با مشارکت در ساخت آپارتمان خود می‌توانید تمام مراحل ساخت را تحت نظر داشته باشید و استانداردهای ایمنی را در طول ساخت رصد کنید.

اطمینان از کیفیت ساخت و ساز - ایرابن

همه انتظارات خود را در قرارداد لحاظ کنید

پیش از انعقاد قرارداد، به همه نکات توجه کنید و موارد مختلف را بررسی کنید و همه انتظاراتتان را در قرارداد قید کنید. به این ترتیب، برای دل‌مشغولی‌های خود در مورد شراکتتان در ساخت و ساز، یک راه قانونی ایجاد می‌کنید و همه چیز را در مجرای قانون قرار می‌دهید.

بهتر است در همین ابتدای کار، با تحقیق جلو بیائید و تمامی زوایای مشارکت را بسنجید تا در میانه راه به مشکل نخورید. اگر شرایط پروژه را خوب پیش‌بینی کنید و برای پیش‌بینی‌های خود در قرارداد یک راه قانونی بسازید، می‌توانید با خیال راحت و بدون دغدغه، یک مشارکت خوب را تجربه کنید.

برای دریافت مشاوره لطفا روی دکمه “دریافت مشاوره” کلیک نمایید.

مشارکت در ساخت - ایرابن

حالا سوال این است که مشارکت در ساخت چه شرایط و ضوابطی دارد؟ چگونه می‌توانید زمین ملک خود را به یک شرکت ساخت و ساز بسپارید و بابت تحویل ساختمانی که مورد نظرتان است، نگرانی نداشته باشید؟ چه قوانین و شرایطی برای شما به عنوان صاحب ملک و ما به عنوان سازنده ساختمان وجود دارد؟

در این قرارداد مشارکت، به زوایای مختلف عملیات عمرانی اشاره می‌شود تا با تعیین همه حدود، هیچ‌کدام از طرفین قرارداد متضرر نشوند. برخی از مواردی که در این قرارداد قید می‌شود، عبارت هستند از:

  • زمان تحویل ساختمان
  • متراژ زمین و متراژ ساختمان نهایی
  • ارزش ملک و سرمایه مورد نیاز برای ساخت ساختمان جدید
  • درصد مشارکت طرفین
  • نرخ تورم

درصد مشارکت هر کدام از طرفین قرارداد یکی دیگر از موضوعاتی است که باید پیش از شروع پروژه مشخص شود تا در مورد مالکیت ساختمان نهایی مشکلی پیش نیاید.

عوامل بسیاری روی درصد مشارکت تاثیر می‌گذارند. پیش از انعقاد قرارداد، همه این عوامل مورد بررسی قرار می‌گیرند و درصدی برای نفع بردن طرفین از ساختمان نهایی تعیین می‌شود. برخی از این عوامل عبارت هستند از:

  • ارزش زمین یا ملک مورد ساخت
  • برآورد هزینه ساخت و ساز
  • نرخ تورم
  • نقشه ساختمان نهایی
  • تعداد واحدهای ساختمان نهایی

یکی از سوالاتی که برای ورود به طرح مشارکت در ذهنتان شکل می‌گیرد، تعیین زمان تحویل ساختمان و اطمینان از این زمان است. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که ساختمان مورد نظرتان را در تاریخ مقرر تحویل می‌گیرید؟ در صورت عدم تحویل ساختمان در موعد مقرر چه اتفاقی می‌افتد؟

مفاد قرارداد مشارکت در ساخت، به همه سوالات شما پاسخ می‌دهد تا در مورد زمان تحویل ساختمان ابهامی در ذهنتان باقی نماند. در این قرارداد، زمان تحویل پروژه در صورت پایبند بودن طرفین به قرارداد تعیین می‌شود و در صورت عدم تحویل ساختمان در موعد مقرر، شرکت سازنده ملزم است تا خسارت بدهد.

دریافت انواع مجوزهای ساخت و ساز، بخشی از فرایند اجرای عملیات عمرانی را در بر می‌گیرد که ممکن است ذهنتان را درگیر کند. آیا با امضای قرارداد مشارکت، شما مسئول انجام کاغذبازی‌های اداری و دریافت مجوزها هستید یا از این دردسرها دور می‌مانید؟

دریافت انواع مجوزهای ساخت و ساز، تاییدیه‌های مهندسی و مدارک مشابه به عهده سازنده است. تمامی این موارد در قرارداد قید می‌شود و مسئولیت‌های هر طرف طبق قرارداد به تایید می‌رسد.

برای انجام هیچ‌گونه مشارکتی، بی‌محابا عمل نکنید و سعی کنید خوب تحقیق کنید. برای شرکت در ساخت آپارتمان خود نیز باید همه جوانب را بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید.

ایرابن به‌عنوان یکی از شرکت‌های ساخت و ساز با بیش از یک دهه تجربه، یکی از شرکت‌هایی است که می‌توانید مشارکت در ساخت را با آن تجربه کنید.

پیش از انعقاد قرارداد مشارکت ساخت می‌توانید با مشاوران ایرابن مشورت کنید و از نوع قرارداد و شیوه همکاری این مجموعه آگاه شوید و با آگاهی قراردادتان را منعقد کنید.

ایرابن به‌عنوان یک شرکت ساخت و ساز که پروژه‌های بسیاری را به انجام رسانده است، کلیه فرایند انعقاد قرارداد و اجرای فرایند مشارکت در ساخت را به صورت رسمی و قانونی به پیش ‌می‌برد.

ایرابن در شهرهای تهران، قم و یزد دفتر دارد و تعداد زیادی از کارکنان و مهندسان در این شرکت مشغول به کار هستند. هم‌چنین ایرابن خدماتی ساخت و ساز را به مشتریان بسیاری ارائه داده است که با پرسیدن نظرات آن‌ها می‌توانید از تجربه همکاری‌شان با ایرابن مطلع شوید.

برخی از ویژگی‌های قرارداد مشارکت در ساخت ایراین عبارت هستند از:

  • دربرگیرنده شرایط مختلف ساخت و ساز
  • دربرگیرنده ارزش و سایر ویژگی‌های زمین
  • تعیین کلیه هزینه‌های مورد نیاز برای بنای ساختمان
  • تعیین مسئولیت‌های هر کدام از طرفین قرارداد
  • تعیین درصد مالکیت هر یک از طرفین قرارداد
  • تعیین متراژ ساختمان نهایی و تعداد واحدهای آن
  • تعیین دقیق زمان شروع و پایان پروژه
  • تعیین زمان‌بندی مراحل مختلف اجرای پروژه

مقایسه آگهی ها

مقایسه