اخبار

روش‌های ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش

ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش

چگونه می‌توانید از تحویل آپارتمان در قرارداد پیش‌فروش مطمئن شوید؟ می‌توانید چه تضمینی را بابت انجام تعهدات پیش‌فروشنده آپارتمان از او بگیرید؟ برای تحویل به‌موقع آپارتمان باید چه راهکارهایی را در قرارداد پیش‌فروش در نظر بگیرید؟ ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش از جانب پیش‌فروشنده چگونه است؟ با گروه ساختمانی ایرابن همراه باشید و یک قرارداد پیش‌فروش آپارتمان مستحکم و هوشمندانه را امضا کنید.

چگونه بابت تحویل آپارتمان ضمانت بگیرید؟

یکی از دغدغه‌های شما به‌عنوان افرادی که می‌خواهند نسبت به پیش‌خرید آپارتمان اقدام کنند، نگرانی در مورد عدم تحویل آپارتمان از جانب فروشنده یا تاخیر در تحویل ساختمان مورد قرارداد است. برای رفع این نگرانی خود، باید در هنگام تنظیم قرارداد پیش‌فروش آپارتمان، در مورد خواسته‌های خود با طرف قرارداد به توافق برسید.

با تنظیم قراردادی هوشمندانه که همه احتمالات را در طول اجرای قرارداد در نظر می‌گیرد، می‌توانید تا حدی اطمینان خود را در مورد متعهد بودن فروشنده به انجام تعهداتش افزایش دهید.

برای دریافت ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش در قرارداد راه‌های مختلفی پیش روی شماست که می‌توانید در مورد هر کدام از این روش‌ها با طرف قرارداد به توافق برسید.

روش‌های دریافت ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش چیست؟

دریافت خسارت از پیش‌فروشنده در صورت عدم پایبندی به انجام تعهداتش و تعیین امکان فسخ قرارداد در صورت وقوع شرایط معین، دو راهی است که می‌توانید برای دریافت «ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش» در قرارداد به کار ببندید.

دریافت ضمانت برای پرداخت خسارت

با دریافت ضمانت از پیش‌فروشنده برای خسارت بابت تاخیر تحویل آپارتمان مورد قرارداد پیش‌فروش، در صورت این‌که پیش‌فروشنده از تحویل آپارتمان در زمان تعیین‌شده در قرارداد سرپیچی کند، از او خسارت دریافت می‌کنید.

در این روش، با دریافت ضمانت‌نامه معتبر از پیش‌فروشنده او را ملزم می‌کنید که بابت تاخیر در تحویل آپارتمان یا تاخیر در انجام هر کدام از مراحل ساخت و ساز، به شما خسارت بپردازد.

ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش

یکی از روش‌های مناسب برای دریافت این خسارت، روش پرداخت خسارت روزانه است. در این روش، پیش‌فروشنده باید در ازای هر روز تاخیر در تحویل آپارتمان مورد قرارداد، مبلغی معین را به‌عنوان خسارت روزانه به شما بپردازد.

می‌توانید در قرارداد، سقفی را برای تاخیرهای پیش‌فروشنده در نظر بگیرید و در صورت این‌که میزان تاخیرات پیش‌فروشنده از این سقف فراتر رفت، الزامات دیگری را برای دریافت ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش از پیش‌فروشنده در نظر بگیرید. یکی از این الزامات، تعیین شرایط فسخ قرارداد است.

مشاوره رایگان انعقاد قرارداد پیش خرید آپارتمان ایرابن

 

تعیین امکان فسخ قرارداد

با تعیین دقیق شرایط فسخ قرارداد پیش‌فروش آپارتمان، می‌توانید در صورت عدم پایبندی پیش‌فروشنده به انجام تعهداتی که به موجب عدم انجام این تعهدات شرایط فسخ محقق می‌شود، اطمینان خود را در مورد تحویل آپارتمان از سوی پیش‌فروشنده بالا ببرید.

مثلا اگر در متن قرارداد تعیین کنید که در صورت عدم تحویل آپارتمان تا حداکثر 1 ماه پس از زمان تحویل تعیین‌شده در قرارداد، حق فسخ قرارداد را خواهید داشت، تنها در صورت محقق شدن این شرط، حق فسخ قرارداد برای شما ایجاد می‌شود و در صورت عدم پایبندی پیش‌فروشنده به انجام سایر تعهداتش، حقی بابت فسخ قرارداد نخواهید داشت.

به‌عنوان مثال، در صورت تعیین حق فسخ در صورت تاخیر بیش از 1 ماهه پیش‌فروشنده در تحویل آپارتمان، نمی‌توانید بابت عدم پایبندی پیش‌فروشنده در انجام تعهدات در مورد حسن انجام کار و تحویل بدون عیب و نقص ساختمان، قرارداد را فسخ کنید.

البته این موضوع به این معنی نیست که تنها می‌توانید یک شرط فسخ را تعیین کنید؛ بلکه در صورت تحقق هر کدام از شرایط فسخ تعیین‌شده در قرارداد می‌توانید نسبت به فسخ قرارداد اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: «شرایط فسخ قرارداد پیش فروش آپارتمان»

 

برای دریافت ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان، به این نکات توجه کنید

برای این‌که بتوانید اطمینان خود را در مورد انجام تعهدات پیش‌فروشنده در قرارداد پیش‌فروش ساختمان بالا ببرید، باید نکاتی را رعایت کنید. در این ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهید شد.

از انجام تحقیقات جامع غافل نشوید

برای انتخاب پیش‌فروشنده مورد اعتماد، متعهد و متخصص باید زمان کافی را به انجام تحقیقات اختصاص دهید تا برای انجام اقدامات بعدی خود در قرارداد پیش‌فروش، محکم‌تر و مطمئن‌تر گام بردارید.

بررسی پروژه‌های قبلی فروشنده و پرس و جو از افرادی که تجربه انعقاد قرارداد پیش‌فروش یا سایر قراردادهای ساخت و ساز را با پیش‌فروشنده مورد نظر داشته‌اند، از اقداماتی است که می‌توانید برای انتخاب پیش‌فروشنده ادئال خود به انجام برسانید.

زمان‌بندی دقیق برای اجرای پروژه تعیین کنید

برای این‌که آپارتمان موضوع قرارداد پیش‌فروش را در زمان تعیین‌شده در قرارداد تحویل بگیرید، باید زمان‌بندی دقیق مراحل اجرای قرارداد از مرحله دریافت مجوزها و گودبرداری تا نازک‌کاری و تحویل ساختمان را به‌صورت دقیق در متن قرارداد تعیین کنید.

البته در همه قراردادهای پیش‌فروش ساختمان، پیش‌فروش از مرحله شروع پروژه آغاز نمی‌شود و ممکن است فرایند پیش‌فروش در میانه اجرای پروژه شروع شود. در این وضعیت نیز باید زمان‌بندی اجرای مراحل اجرای پروژه از مرحله‌ای که در آن مرحله به عقد قرارداد پیش‌فروش اقدام کرده‌اید، در قرارداد تعیین شود.

ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش

اگر کلیه مراحل اجرای پروژه را به‌صورت دقیق زمان‌بندی کنید، در صورت تاخیر پیش‌فروشنده در مرحله از انجام پروژه می‌توانید اقدامات لازم مانند تعیین خسارت تاخیر را انجام دهید و از تاخیر پیش‌فروشنده در تحویل آپارتمان پیشگیری کنید.

به تعهدات خود در قرارداد پایبند باشید

نمی‌توانید تعهدات خود در قرارداد پیش‌فروش آپارتمان را انجام ندهید یا تعهداتتان را با تاخیر به انجام برسانید، اما از پیش‌فروشنده توقع داشته باشید که به انجام تعهداتش طبق زمان‌بندی تعیین‌شده پایبند باشد.

بنابراین اقساط تعیین شده در قرارداد یا مبلغ کل پیش‌خرید ساختمان (در قراردادهای پیش‌فروش قطعی) را بر اساس زمان‌بندی مقرر در قرارداد پرداخت کنید تا پیش‌فروشنده نتواند به دلیل عدم پرداخت اقساط یا تاخیر در پرداخت اقساط توسط شما، از انجام تعهداتش سرپیچی کند.

خودتان را برای امتیاز دادن آماده کنید

هر قراردادی دوطرفه است. پس نمی‌توانید فقط از پیش‌فروشنده امتیاز بگیرید ولی امتیاز متناسب را به پیش‌فروشنده ندهید. در غیر این‌صورت هیچ‌گاه نمی‌توانید با طرف قرارداد به توافق برسید. در تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان سعی کنید تعادل بین امتیازهای خود و پیش‌فروشنده را رعایت کنید.

سخن آخر

برای دریافت «ضمانت اجرای عدم تحویل آپارتمان پیش فروش» می‌توانید راهکارهایی را در قرارداد در نظر بگیرید تا بتوانید اطمینان خود را در قرارداد افزایش دهید. دریافت ضمانت پرداخت خسارت و تعیین حق فسخ قرارداد دو مورد از این راهکارهاست.

ممکن است سوالات بسیاری در مورد قرارداد پیش‌خرید آپارتمان در ذهن داشته باشید. می‌توانید برای گرفتن پاسخ سوالات خود از مشاوران گروه ساختمانی ایرابن کمک بگیرید. ایرابن انواع قراردادهای پیش‌فروش آپارتمان، سرمایه‌گذاری در ساخت آپارتمان، مشارکت در ساخت آپارتمان، قرارداد مدیریت پیمان و قرارداد مرمت و بازسازی ساختمان را منعقد می‌کند.

مشاوره رایگان قرارداد پیش خرید آپارتمان ایرابن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *